Bhagawan: “Bantuan
selalu ada”.
Pemuja:.
“Lalu tidak perlu untuk mengajukan pertanyaan. Saya tidak merasa bantuan selalu
ada”.
Bhagawan: “Menyerah
dan anda akan menemukannya”.
Pemuja:
“Saya selalu di kaki Anda. Bisakah Bhagawan memberikan kita beberapa upadesha
untuk diikuti? Jika tidak bagaimana saya bisa mendapatkan bantuan tinggal 600
mil jauhnya?”
Bhagawan: “Sadguru
itu adalah di dalam”.
Pemuja: “Sadguru diperlukan untuk
membimbing saya agar memahaminya”.
Bhagawan: “Sadguru
adalah didalam”
Pemuja:
“Saya ingin seorang Guru yang terlihat”
Bhagawan: “Guru
yang terlihat itu berkata bahwa Dia ada di dalam”
Pemuja:
“Dapatkah saya jatuhkan diri saya pada belas kasihan Sadguru itu?”
Bhagawan: “Ya.
Petunjuk hanya diperlukan selama orang belum berserah diri”
Devotee: Can Sri Bhagavan help us to realise the Truth?
Bhagavan: Help is always there.
Devotee.: Then there is no need to ask questions. I do not feel the ever present help.
Bhagavan: Surrender and you will find it.
Devotee: I am always at your feet. Will Bhagavan give us some upadesha to follow? Otherwise how can I get the help living 600 miles away?
Bhagavan: That Sadguru is within.
Devotee: Sadguru is necessary to guide me to understand it.
Bhagavan: The Sadguru is within.
Devotee: I want a visible Guru.
Bhagavan: That visible Guru says that He is within.
Devotee: Can I throw myself at the mercy of the Sadguru?
Bhagavan: Yes. Instructions are necessary only so long as one has not surrendered oneself.
Bhagavan: Help is always there.
Devotee.: Then there is no need to ask questions. I do not feel the ever present help.
Bhagavan: Surrender and you will find it.
Devotee: I am always at your feet. Will Bhagavan give us some upadesha to follow? Otherwise how can I get the help living 600 miles away?
Bhagavan: That Sadguru is within.
Devotee: Sadguru is necessary to guide me to understand it.
Bhagavan: The Sadguru is within.
Devotee: I want a visible Guru.
Bhagavan: That visible Guru says that He is within.
Devotee: Can I throw myself at the mercy of the Sadguru?
Bhagavan: Yes. Instructions are necessary only so long as one has not surrendered oneself.
(Bhagavan
Sri Ramana Maharshi ~ 28th December, 1937)
Pemuja:
Apakah mengenal diri saya menyiratkan mengenal Tuhan?
Ramana: Ya, Tuhan ada di dalam dirimu.
Pemuja: Lalu, apa yang menghalangi saya untuk mengenal diri sendiri atau Tuhan?
Ramana: Pikiran anda yang mengembara dan sesat.
Pemuja: Saya adalah makhluk yang lemah. Tapi kenapa bukan atas kekuatan Tuhan dalam menghapus rintangan?
Ramana: Ya, Dia bisa, jika anda memiliki aspirasi.
Pemuja: Mengapa Dia tidak menciptakan aspirasi dalam diri saya?
Ramana: Kalau begitu serahkanlah dirimu.
Ramana: Ya, Tuhan ada di dalam dirimu.
Pemuja: Lalu, apa yang menghalangi saya untuk mengenal diri sendiri atau Tuhan?
Ramana: Pikiran anda yang mengembara dan sesat.
Pemuja: Saya adalah makhluk yang lemah. Tapi kenapa bukan atas kekuatan Tuhan dalam menghapus rintangan?
Ramana: Ya, Dia bisa, jika anda memiliki aspirasi.
Pemuja: Mengapa Dia tidak menciptakan aspirasi dalam diri saya?
Ramana: Kalau begitu serahkanlah dirimu.
Devotee: Does knowing myself imply knowing God?
Ramana: Yes, God is within you.
Devotee: Then, what stands in the way of my knowing myself or God?
Ramana: Your wandering mind and perverted ways.
Devotee: I am a weak creature. But why does not the superior
power of the Lord within remove the obstacles?
Ramana: Yes, He will, if you have the aspiration.
Devotee: Why should He not create the aspiration in me?
Ramana: Then surrender yourself.
Ramana: Yes, God is within you.
Devotee: Then, what stands in the way of my knowing myself or God?
Ramana: Your wandering mind and perverted ways.
Devotee: I am a weak creature. But why does not the superior
power of the Lord within remove the obstacles?
Ramana: Yes, He will, if you have the aspiration.
Devotee: Why should He not create the aspiration in me?
Ramana: Then surrender yourself.
(From
‘Maharshi’s Gospel’: II.II)
Komentar
Posting Komentar